Renfe es mostra tal com és

Doncs aquí teniu una mostra de com és Renfe, de l’autèntic “rostre” de Renfe. Cartell explicatiu dins l’estació de Renfe de Vilafranca del Penedès on aquest matí hem fet una roda de premsa per reclamar més freqüència de trens i amb menys temps. Doncs veieu el que prometien. La realitat és una altra.

Hem triat Vilafranca del Penedès per exemplificar la situació que pateixen moltes poblacions de la segona corona. Concretament, els trens rodalies Barcelona-Vilafranca del Penedès triguen per recórrer els 42 quilòmetres de distància una hora, més temps que ara fa 25 anys.

He dit als mitjans que el Pla de Rodalies del Ministeri de Foment, que es va presentar a Barcelona la setmana passada, està pensat com un pedaç per a la gent de la primera corona, però menystenint aquells qui es desplacen de fora la Regió Metropolitana. Perquè avui es triga més que fa 25 anys per anar de Vilafranca del Penedès a Barcelona, avui hi ha la meitat de trens a la UAB que fa 1 any, avui segueixen sense línia a Vilanova i la Geltrú i avui continuen necessitant els regionals per arribar a Tarragona, i el Pla, no millora cap d’aquestes situacions.

No és raonable que per fer els 650 quilòmetres entre Barcelona i Madrid en AVE es triguin només 2.38 hores, mentre per fer un trajecte de 42 quilòmetres es necessiti una hora.
No es tracta d’una gran inversió sinó de voluntat política, i la millora seria evident amb un tren cada 15 minuts en dies feiners i un tren cada 30 minuts en dies festius entre Vilafranca i Barcelona.

M’he desplaçat en Rodalies fins a Vilafranca i en la tornada he coincidit amb el director del diari digital e-noticies que m’ha “assaltat” amb una entrevista que podeu veure en el link:

http://www.e-noticies.tv/actualitat/canal-actualitat/no-shan-invertit-els-diners-promesos-3976.html

2 responses to “Renfe es mostra tal com és

  1. La verdad es que los trenes van como van, se ha dejado de apostar por los de cercanías y también en parte por los regionales como escribí hace tiempo en mi blog (a modo de nota de prensa)http://silviaf1.blogspot.com/2009/02/iu-la-rioja-critica-la-supresion-de-los.htmly ya sólo se preocupan del AVE.Espero que esto cambie porque no todos podemos pagárnoslo y además como tú dices las frecuencias del resto de trenes son una vergüenza y eso que son los que habitualmente se usan para ir a trabajar o estudiar.

  2. Les millores hi són, però són ínfimes. Han instal·lat panells informatius en algunes estacions (però no funcionen), comuniquen els endarreriments per megafonia (però no concreten el temps de sortida) i continuen alterant els horaris quan plou o quan, posem per cas, els guiris celebren el Carnaval de Sitges o Vilanova (?). Han variat la freqüència en la línia C2 (Barcelona-Sant Vicenç de Calders), una reivindicació històrica dels passatgers. No n’han augmentat la freqüència perquè sembla que les condicions actuals de la línia no ho admet, però sí que han espaiat uns minuts els trens, de manera que, si un passatger perd un tren, ara “només” s’espera 20 minuts, i abans n’esperava 25. Cinc minuts per als passatgers de la segona corona -ho podeu sentir en converses habtiuals- són or.Ja veurem què passarà quan comencin, ben aviat, les reformes a l’estació de Passeig de Gràcia. Els passatgers ja hem de fer una cursa meteòrica per agafar el tren on s’estaciona ara per les reformes que faran a les andanes. Diuen que estan adaptant les andanes als nous combois, però encara no sabem com resoldran la circulació amb aquests nous combois (que són com els de l’aeroport o el Maresme): no tenen capacitat per a tants passatgers com els trens habituals de dos pisos, i algunes estacions, com Viladecans, no admeten dos combois nous enganxats per augmentar places. En definitiva: si no acaben amb la teva paciència infinita, tindràs feina, Joan…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s